Keresés:       Csak fényképes  








Eladó használt bicikli, használt kerékpár

Jó magam biciklik, illetve használt kerékpárok eladásával foglalkozom már egy jó ideje. Természetesen voltak és egészen biztosan lesznek még olyan vásárlóim, akik elégedettek, illetve elégedetlenek. Nagyon sokan egyébként meglehetősen zárkózottak azt illetően, hogy kikérjék az eladó tanácsát az adott termékkel kapcsolatban. Ez valahol érthető is, hiszen az eladó miért is mondana rosszat vagy valamilyen hátrányos dolgot a saját termékével kapcsolatban, hiszen az a célja, hogy azokat eladja. Aztán van a vásárlóknak egy másik csoportja, akik kifejezetten szeretik kikérni az eladók véleményét, tanácsát az adott áruval kapcsolatban, mivel úgy gondolják, hogy mégiscsak az eladó foglalkozik ezzel már jó ideje, illetve számos típusú terméket látott már, biztosan lehet adni a véleményére. Nekem ezzel kapcsolatban van egy határozott véleményem, amit ki is fogok fejteni. Lényegében, akik az első csoporthoz tartoznak, azok már megannyi eladóban csalódtak, a már említett példa miatt, hogy nagyon sok eladó csupa jót mond a termékéről. Én sokkal inkább azon az elven vagyok, hogy inkább az őszinte véleményemet mondom el az adott termékkel kapcsolatban, mivel az hosszú távon sokkal kifizetődőbb. Lehet ugyanis, hogy az adott termék helyett tudok kínálni neki egy másikat vagy akár egy hónap múlva tudok majd szolgálni a számára olyan termékkel, amelyet szeretne. Mi történik abban az esetben, ha csalódnak bennem és valótlan dolgot állítok a termékemről? Később ez egyértelművé válik a számukra is és valószínűleg nagy ívben kerülni fognak, sőt még az ismerőseinek is elmondják, hogy kerüljenek. Nem is olyan régen ez a fajta felfogásom, filozófiám pedig be is igazolódott, el is mesélem, hogy miként.

Jött egy potenciális vásárló hozzám, hogy szeretne biciklihez jutni és az egyik ismerőse ajánlott engem neki. Nos, ki is kérte a véleményem, nagyon szimpatikusan. Bicikli túrához szeretett volna vásárolni tőlem és ennek függvényében nézegetett bicikliket. Természetesen, megbeszéltük, hogy milyen hosszú túrára szeretne menni, milyen körülmények lesznek stb. Ezek után pedig mondtam neki, hogy jelenleg egyik termék sem igazán alkalmas erre a célra, viszont tudok neki szerezni, de várnia kell két hetet. Mondta, hogy még egy hónap múlva lesz rá szüksége, szóval tud várni és szerezzek egy erre a célra alkalmas használt kerékpárt. Így is lett, később pedig sikeresen eladtam a számára. Három hónap múlva újra találkoztam vele meg még két barátjával is, akik hasonló minőségű biciklit szerettek volna vásárolni tőlem. Elmondásuk szerint ugyanis a már említett bicikli túrán a méregdrágán megvásárolt kerékpárjuk többször is beadta a kulcsot, ráadásul egyáltalán nem volt kényelmes, ellentétben azzal a biciklivel, amelyet én eladtam. Természetesen meg tudtuk beszélni és tudtam még nekik is szerezni használt, kifejezetten túrákra alkalmas biciklit.

Mit is tanulhatunk ebből? Ékes bizonyítéka annak, hogy érdemes őszintén és önzetlenül segíteni a potenciális vásárlónak, mivel hosszú távon kifizetődő. Egy elégedett vásárlóm által szereztem még két másikat. A másik árus pedig, akitől a túrázásra alkalmatlan kerékpárokat vették eladott két bringát és lényegében többet nem is mennek feléje ezek az emberek, a volt vásárlói. Nem utolsó sorban pedig lelkiismeret és elégedettség szempontjából sem utolsó szempont, hogy segíteni tudtam az ügyfeleimen. Na, de beszéljenek a számok és vonjunk egy mérleget. A másik árus rendelkezik két eladott termékkel és két 2 elégedetlen vásárlóval, én rendelkezem három eladott biciklivel és három elégedett vásárlóval. Az elégedett vásárló pedig, a fenti példa alapján újabb vásárlókat jelent az üzlet számára.

copyright: eladobicikli.hu            Felhasználási feltételek